۱۳۸۷ آذر ۱۰, یکشنبه

فشار برای شکستن اعتصاب غذا


چهار دانشجوی دانشگاه علامه تحت فشار مسئولین زندان اوین برای شکست اعتصاب غذا هستند. امروز رئیس زندان اوین به همراه مامورین زندان صادق شجاعی را تحت فشار قرار دادند تا وی به اعتصاب غذای خود پایان دهد. آن‌ها برای این منظور دست به عوض کردن سلول صادق شجاعی در اندرزگاه (بند) 7 زندان اوین کرده اند. صادق شجاعی اعلام کرده است تا رسیدن به خواسته‌های قانونی و مشروع خود مبنی بر آزادی و بازگشت به دانشگاه به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.


چهار دانشجوی دانشگاه علامه در طی سال گذشته بارها به مسئولین دانشگاه علامه مراجعه کرده و خواستار بازگشت به دانشگاه شده‌اند، آن‌ها بارها و بارها با نامه‌نگاری و تماس‌های حضوری با مسئولین دانشگاه از جمله شریعتی ریاست دانشگاه علامه و سیدی ریئیس حراست دانشگاه تقاضای قانونی و مشروع خود را مطرح کردند، اما همچون دیگر دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه علامه درها را بر روی خود بسته دیدند. آن‌ها با نامه‌نگاری به وزیر علوم و نماینده‌گان مجلس بر خواسته‌های مشروع و قانونی خود پای فشردند، اما وزیر علوم دولت نهم و نماینده گان نیز به خواسته‌های آنان وقعی ننهادند. آن‌ها حتا با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی به اعتراض‌های خود برای بازگشت به دانشگاه ادامه دادند، اما در مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت و از محب دور شدند.

این دانشجویان در طوب چهار ترم محرومیت از تحصیل از تمامی راه‌های قانونی و مسالمت‌آمیز به اعتراض‌های خود ادامه دادند تا بتوانند زمینه‌ی بازگشت خود به دانشگاه را فراهم کنند.

در آخر آن‌ها مجبور شدند شنبه‌ی هفته‌ی گذشته در مقابل در دانشکده‌ی ادبیات و علوم اجتماعی دانشگاه علامه دست به تحصن مسالمت‌آمیز بزنند. اما این تجمع در سه روز اول با برخورد خشن مامورین حراست دانشگاه علامه مواجه شد. به طوری‌که دانشجویان متحصن را صدها متر روی زمین می‌کشاندند و از دانشگاه بیرون می‌انداختند.

در شب سومین روز تحصن صادق شجاعی، مهدیه گلرو، سعید فیض‌الله و مجید دری با شکایت مسئولین دانشگاه علامه و پافشاری آن‌ها بازداشت و روانه‌ی زندان اوین شدند.

هم‌اکنون این چهار دانشجو در ششمین روز اعتصاب غذای خود در زندان اوین هستند. قرار وثیقه‌ی آن‌ها نیز در اقدامی خلاف قانون تایید نمی‌شود و تحت فشار مسئولین زندان برای شکستن اعتصاب غذای خود هستند.


امروز پدر صادق شجاعی به دادگاه انقلاب مراجعه کرده است، اما مسئولین دادگاه انقلاب گفته‌اند که نام صادق شجاعی به عنوانی زندانی در آن‌جا ثبت نشده و هیچ پرونده‌ای ندارد.


کمیته‌ی پیگیری آزادی دانشجویان متحصن خواستار آزادی آنان و بازگشت همه‌ی دانشجویان محروم از تحصیل به دانشگاه است.

هیچ نظری موجود نیست: