۱۳۸۷ آذر ۹, شنبه

ادامه اعتصاب غذا و حال وخیم دانشجویان علامه در زندان اوین


چهار دانشجوی دانشگاه علامه همچنان در اعتصاب غذا به سر می برند. صادق شجاعی، مهدیه گلرو، سعید فیض الله و مجید دری در حالی پنجمین روز اعتصاب غذای خود را سپری می کنند که وضعیت جسمی‌شان رو به وخامت است. مهدیه گلرو دانشجوی دختر دو روز است که هیچ خبری نیست و وی هیچ تماسی با خانواده‌ی خود نگرفته است.

همچنین مجیدی دری در تماسی از زندان از وضعیت بد جسمی خود خبر داده است. صادق شجاعی و سعید فیض‌الله‌زاده دو دانشجوی متحصن زندانی نیز در وضعیتی نامناسب به سر می‌برند. این دانشجویان اعلام کرده‌اند که تا رسیدن به خواسته‌های قانونی خود مبنی بر آزادی از زندان و بازگشته به دانشکاه به اعتصاب غذا ادامه خواهند داد.


در حالی که این داشجویان در اعتصاب غذا به سر می‌برند قاضی حداد از پذیرفتن وثیقه‌ی این دانشجویان خودداری کرده است. برای هر کدام از این دانشجویان وثیقه‌ی سنگین 50 میلیون تومانی صادر شده است، ولی دادگاه انقلاب و قاضی حداد از پذیرفتن وثیقه‌ی این دانشجویان خودداری می‌کند.

چهار دانشجوی بازداشتی بنا به خواست و شکایت مسئولین دانشگاه علامه آقایان شریعتی و سیدی در زندان هستند. آن‌ها به جای پاسخ‌گویی و فراهم کردن زمینه‌ی بازگشت این دانش‌جویان به دانشگاه با ادعاهای واهی نظیر شعار دادن این دانشجویان علیه نظام و ضرب و شتم مامورین حراست دانشگاه از آنان شکایت کرده و مسبب به زندان رفتن آنان هستند.

کمیته‌ی پیگیری دانشجویان بازداشت خواستار آزادی این دانشجویان و بازگشت آنان به دانشگاه است. این کمیته باز هم تاکید می کند مسئول جان این دانشجویان ریاست دانشگاه علامه و ریاست حراست این دانشگاه است.

هیچ نظری موجود نیست: