۱۳۸۷ آذر ۷, پنجشنبه

اعتصاب غذای صادق شجاعی و سه دانشجوی بازداشتی




صادق شجاعی یکی از چهار دانش‌جوی متحصن بازداشت شده دانش‌گاه علامه طباطبایی که در اندرزگاه (بند) 7 زندان اوین به سر می‌برد به علت بازداشت غیرقانونی خود از اولین روز بازداشت دست به اعتصاب غذا زده است. وی اکنون سویمن روز اعتصاب غذا را پشت سر می‌گذراد. مسئولان زندان به وی گفته‌اند در صورت ادامه‌ی اعتصاب غذا وی را به سلول انفرادی منتقل خواهند کرد. این در حالی است که وضعیت جسمانی این دانش‌جویان رو به وخامت است.
صادق شجاعی به همراه مهدیه گلرو، مجید دری و سعید فیض الله زاده از روز شنبه‌ی هفته‌ی جاری در برابر دانش‌گاه علامه به علت گرفتن حق خود مبنی بر ادامه‌ی تحصیل دست به تحصن زده بودند که شب دوشنبه بازداشت و روانه‌ی زندان اوین شدند. این دانشجویان اعلام کرده بودند در صورت بازداشت‌شان دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

هم اکنون مهدیه گلرو در بند نسوان زندان اوین، مجید دری در اندرزگاه (بند) 8 و سعید فیض الله زاده در بند 350 زندان اوین نگه‌داری می‌شوند. اکنون این دانش‌جویان به خاطر شکایت مسئولین دانش‌گاه علامه در زندان به سر می‌برند. آن‌ها با زدن اتهامات واهی هم‌چون شعار دادن این دانش‌جویان علیه نظام جمهوری اسلامی و ضرب و شتم ماموران حراست دانش‌گاه در زندان به سر می‌برند.
گفتنی است که دانش‌جویان در طول سه روز تحصن خود مورد ضرب و شتم ماموران حراست دانش‌گاه علامه واقع شده‌اند. ماموران حراست با کشاندن دانش‌جویان متحصن از جمله مهدیه گلرو دانش‌جوی دختر بر روی زمین آن‌ها را از دانش‌گاه بیرون می‌انداختند.
کمیته‌ی پی‌گیری دانش‌جویان متحصن محروم از تحصیل بازداشتی خواستار آزادی هر چه سریع‌تر این 4 دانش‌جو است. این کمیته هم‌چنین مسئول سلامتی جانی این 4 دانش‌جو را زندان‌بانان زندان اوین، ریاست و حراست دانش‌گاه (شریعتی و سیدی) علامه می داند، چرا که به خاطر قانون شکنی این افراد این 4 دانش‌جو مجبور به تحصن، تحمل زندان و اعتصاب غذا شده‌اند. آن‌ها باید توجه داشته باشند که کوچک‌ترین خطر جانی برای این دانش‌جویان بدون عواقب نخواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست: