۱۳۸۷ آذر ۵, سه‌شنبه

اظهارات کذب سیدی رئیس حراست دانشگاه علامه




حمید سیدی رئیس حراست دانش‌گاه علامه که خود از اعضای یکی از پایگاه‌های بسیج مسجد جامع نارمک واقع در خیابان سمنگان تهران است و به خاطر دوستی نزدیک به احمدی‌نژاد به این سمت نائل شده است و در ضمن یکی از بازجویان و شکنجه‌گران وزارت اطلاعات است در سخنانی سراسر کذب ادعا کرده که 4 دانشجوی متحصن محروم از تحصیل دانش‌گاه علامه ماموران حراست دانش‌گاه را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.


این اظهارات کذب از سوی رئیس قانون شکن و دروغ‌گوی دانش‌گاه علامه مورد تکذیب فاطمه فنائیان همسر صادق شجاعی یکی از 4 دانش‌جوی متحصن بازداشتی دانش‌گاه علامه قرار گرفته است.
وی می‌گوید: این چهار نفر مرتکب کاری خلاف قانون نشدند و به هیچ عنوان در روند کار دانش‌گاه اخلال ایجاد نکردند. آن‌ها در اعتراض به احکام خود در دانش‌گاه متحصن شدند و حتا زمانی که تعدادی از دانش‌جویان می‌خواستند در حمایت از آن‌ها تجمع کنند مانع انجام این کار شدند تا نظم دانش‌گاه به هم نخورد.


وی با رد ضرب وشتم نگه‌بانان توسط این چهار نفر اظهار داشت: در شب اول تحصن نگه‌بانان آن‌ها را به زور از دانش‌گاه خارج کردند به گونه‌یی که همسر من را روی زمین می‌کشیدند و حتا یکی از نگه‌بانان به گوش مهدیه گلرو سیلی زد.»



چهار تن از دانش‌جویان دانش‌گاه علامه طباطبائی که در اعتراض به احکام جدید کمیته انضباطی خود در این دانش‌گاه متحصن شده بودند شب گذشته با شکایت مسئولین دانش‌گاه بازداشت شدند؛ داریوش قنبری معتقد است که این‌گونه محدودیت‌ها برای دانش‌جویان بی ارتباط با احتمال حمایت آن‌ها از اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری نیست. سخن‌گوی فراکسیون اقلیت مجلس هشتم در گفت‌وگو با خبرنگار فرارو گفت: ما با توجه به سوگندی که در راستای دفاع از مردم یاد کردیم وظیفه‌ی خود می‌دانیم که این‌گونه مسائل را پی‌گیری کنیم و با توجه به این‌که در مجموع تعهداتی نسبت به جامعه به شکل کلی و تعهداتی نیز نسبت به هم‌فکران‌مان به شکل خاص داریم، سعی‌مان براین است کسانی که در چهارچوب‌های قانونی فعالیت می‌کنند چه در دانش‌گاه و چه در جاهای دیگر مورد حمایت‌های قانونی قرار گیرند و هرگونه محدودیت یا ممنوعیتی که در راستای فعالیت‌های این افراد در هرجائی شکل بگیرد خودمان را ملزم می‌دانیم چه به شکل انفرادی و چه به در قالب فراکسیون به دفاع از این افراد و گروه‌ها بپردازیم.»
وی خاطر نشان کرد: «من از دانش‌جویان می‌خواهم که این مسائل را به ما منتقل کنند تا با توجه به اسناد و مدارکی که در اختیار داریم از طریق مراجع قانونی وضعیت آن‌ها را پی‌گیری کنیم.»
این نماینده‌ی اصلاح طلب مجلس هشتم در پاسخ به این سوال که آیا تشدید برخورد با دانش‌جویان ارتباطی به احتمال حمایت آن‌ها از اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دارد یا خیرگفت: «مسلما بی ارتباط نیست. شکی نیست یکی از پایگاه‌های مهم اصلاحات دانش‌گاه است و در مجموع دولت تمایلی به فعالیت دانش‌جویان ندارد چون هرگونه فعالیت دانش‌جویان را به نفع طیف اصلاحات تلقی می‌کند و درصدد است تا جائی که می‌تواند اجازه ندهد چنین فعالیت‌هائی در آستانه‌ی انتخابات توسعه پیدا کند.»

۳ نظر:

امیر رشیدی گفت...

سلام
من این بلاگ رو به تازه و با معرفی عسل اخوان عزیز شناختم. لطفن من رو هم به فهرست حامیان اضافه کنید. من در بلاگم به این بلاگ لینک میدم.
به امید آزادی این عزیزان

سیاوش گفت...

ما نیز با شماییم تا آزادی شان تا باران ...
سیاوش صمیمی

Unknown گفت...

سلام گفتند صانع ژاله نبود بلکه ژاله صانع بود هرچه بود برادر بسیجی‌ بود و خونش در راه اسلام ریخته شد نه در راه آقای احمدی نژاد هم خودم بسیجی‌ هستم وهم دو تا پسرهام بسیجی‌ هستند ما اگر مثل صانع در تظاهرات شرکت می‌کنیم ما علیه اسلام و ولایت فقیه نیستیم ما آقای احمدی‌نژاد را قبول نداریم ما انرژی هسته‌ای را دوست داریم ولی‌ گرسنگی را بخاطر انرژی هسته‌ای دوستنداریم مردم مصر تونس سعودی و غیره اسلام را دوست دارند ولی رئیس‌ جمهور ی که رفاهه مردم را نمیخواهد دوست نداشتند .